vrijdag 13 augustus 2010

Helpende hand bieden

Lieve bloglezers,
Afgelopen woensdag bracht ik overdag een bezoek een het busstation. Normaal komen we hier regelmatig op een maandagavond om contact met de meiden te maken als ze aan het werk zijn. Omdat verschillende van deze jonge meiden hier ook wonen is het niet verkeerd om ze ook eens overdag te bezoeken. Zo gezegd zo gedaan dus! Wie kwam ik tot mijn grote verbazing tegen? Kadjatou met haar dochtertje Mawa. Kadjatou is degene die ik vorig jaar oktober meer dood dan levend hoogzwanger op de straat vond. Vervolgens beviel ze enige dagen later van een dochtertje Mawa in de kliniek vlak bij ons Rahab Centrum.( Zie weblog 25 okt 2009). Moeder en dochter zagen er goed uit in tegenstelling trouwens tot de andere meiden die ik die ochtend met hun kinderen tegenkwam. Was goed om met Kadjatou te praten, wel verdrietig om te constateren dat ze nog steeds op straat rondhangt en door prostitutie zichzelf en de kleine Mawa onderhoudt. Heb haar opnieuw uitgenodigd voor ons centrum verder is het nu aan haar.Daarna sprak ik met de 14-jarige Oumou en met Binta et Fanta, beiden 16 jaar en moeder van een jonge baby. Na het gesprek nam ik ze allemaal mee naar de apotheek. Bij de kleine Fatim, dochter van Binta kwam er allemaal groene viezigheid uit haar oortje wat tevens roodgloeiend was. Ik ben geen dokter maar begreep wel dat ze een flinke oorontsteking had. Bij de kleine Assetou constateerde ik flinke koorts en in de apotheek werd bij haar malaria vastgesteld.
Nadat de dame van de apotheek hun nog eens flink de les leerde aangaande de verzorging van hun kinderen, liepen we terug naar het busstation. Ik bood ze aan om ze bij het centrum af te zetten of voor een nacht mee naar mijn huis te gaan maar dat vonden ze toch wel een beetje eng denk ik om met die blanke mee te gaan. Bidden jullie mee voor Kadjatou, Oumou, Binta en Fanta en kun kinderen?
Lieve groet van Carina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten