donderdag 10 februari 2011

Verf, verf en nog eens verf !

Lieve blog lezers,
Het is inmiddels acht jaar dat ik in mijn huis in de wijk Badalabougou in Bamako, Mali woon. Sinds ik in dit huis getrokken ben is de buitenboel nooit meer geschilderd. Je begrijpt dus wel dat deze wel een verfje kon gebruiken en zo gedacht zo gedaan. Sinds maandag zijn" mijn nieuwe schilder" Emmanuel en zijn hulp aan het werk om de de buitenboel op te knappen. Je kunt wel op de foto's zien dat het echt opknapt al vraag ik in mijn achterhoofd wel af voor hoelang. Er is hier immers zoveel stof en intense zon. Als de buitenboel af is, hopelijk vandaag dan zullen de schilders zich verplaatsen in mijn huis. Binnenshuis zijn de muren in 2006 geschilderd maar het raamwerk is ook acht jaar geleden. Veel extra rommel en onrust dus deze dagen maar tja het moest er toch van komen. Probeer tussen het werken door af en toe naar huis te komen om een oogje in het zeil te houden en een praatje met de schilders te maken. Emmanuel is christen maar z'n hulp Abu Coulibaly niet. Toen ik gistermiddag van het werk terug kwam was Emmanuel in gesprek met Abu over het geloof. Hij was het verhaal van ZacheĆ¼s de tollenaar aan 't vertellen. Hij vertelde me later dat door het verschil in hun lengte tijdens het werk dit verhaal in z'n hart kwam om te vertellen. Emmanuel is behoorlijk lang maar Abu is niet veel langer schat ik dan 1 meter 60. Ik vond het prachtig en bemoedigend om de jongens over geloof te horen praten. Bidden jullie mee dat Emmanuel de komende dagen nog meer verhalen uit de bijbel aan Abu zal vertellen?
Groeten, Carina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten