vrijdag 9 maart 2012

Mariyama en Sofi

Lieve vrienden, Vorige week vrijdag was ik bijna aan het einde van mijn bijbelstudie met de vrouwen van het Rahab Centrum toen ineens de politie, een man en een vrouw met een verpleegkundige voor mijn neus stonden. Even dacht ik mmmm politie waar komen die voor tot ik in m'n ooghoek ook Mariyama, één van de vrouwen van de straat zag. Ik groette hen en ze zeiden dat ze mij nodig hadden. Ik gaf de studie over aan Ba Febe en Mama Marthe en vroeg Lea een andere medewerkster om met mij mee te komen. De vrouwelijke politie agente nam het woord en vroeg me of ik de "jatigi" (gastouder)van Mariyama was. Ik nam het woord en zei dat ik Mariyama kende en accepteerde om haar jatigi te zijn. Wat was het geval? Mariyama was vier uur daarvoor bevallen in een kleine kliniek om de hoek van het Rahab Centrum maar Mariyama kon de rekening voor de bevalling (25 Euro) niet betalen. De kliniek had de politie erbij geroepen en deze waren van plan haar naar de vrouwen gevangenis te brengen. Daar ze net bevallen was had de vrouwelijke politie agent met haar te doen en besloot Mariyama te geloven op haar woord dat de jatigi om de hoek woonde en de rekening zou betalen. De rekening werd betaald, we kregen een betalingsbewijs van de kliniek en de politie vertrok. Daar zat Mariyama dan, beschaamd om op te staan omdat de stoel waar zo op zat letterlijk onder het bloed zat van de bevalling zo kort geleden.In mijn armen lag een naakt klein jongetje in een lap stof. Mariyama kreeg warm water, een stuk zeep en schone kleding ik gaf de kleine over aan Lea.Ik vertrok naar de markt om ook voor de kleine jongen wat dingen zoals een badje, poeder, en kleertjes te kopen. Een uurtje later viel Mariyama op een schoon bed met laken en een muggennet in slaap met de kleine jongen schoongewassen en in kleertjes naast zich. Dank u wel Heer dat u zich zelf over hen ontfermd en vandaag op ons pad gebracht heeft.
Dezelfde middag kwam ook Sofi aanwaaien. We kennen Sofi ook van de straat en daar ze zeven maanden zwanger is wilde ze niet langer haar lichaam verkopen en besloot om voorlopig bij ons te komen wonen. Al met al een vol huis voor Rahab momenteel maar wat een kansen om de onvoorwaardelijke liefde van de Here Jezus te laten zien. Bidden jullie mee voor Mariayama en Sofi? Lieve groet, Carina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten