donderdag 24 januari 2013

Straatbeeld in Bamako

Lieve webloglezers,
Zoals jullie wel weten is er oorlog hier in Mali. Ik ga daar verder geen details over schrijven hier op mijn blog. Jullie zien genoeg beelden op de televisie daar mijn geliefde Mali op dit moment teveel in het nieuws is. Het is verschrikkelijk wat er allemaal in het noorden van Mali gebeurd. Blijf zeker bidden voor Mali en zijn bevolking ! Gelukkig gaat het leven hier in Bamako gewoon door en is het rustig op de straten mede doordat de noodtoestand met drie maanden verlengd is mogen de mensen geen demonstraties houden. Overal hangt de Malinese vlag en de Franse vlag uit en sommige straatverkopers dragen de vlaggen op hun hoofd en over hun schouders.
Er zijn ook veel militairen in de stad uit allerlei landen van verschillende huidskleuren. Een paar dagen geleden kwam ik een groepje Franse soldaten tegen in de supermarkt, ze waren opzoek naar vloeibaar wasmiddel voor hun kleren. Ze konden het maar niet vinden, ik schoot ze te hulp en liet ze zien dat er alleen wasmiddel in poedervorm te verkrijgen is hier in Mali.
Vanmiddag reed ik naar huis na een bezoek aan enkele ex-Rahab vrouwen. Bij het verkeerslicht stond ik achter deze vrouwelijke militair op motortje die een geweer aan haar rug had hangen. Tja dat soort dingen zie je toch alleen in Afrika.

Wel lieve mensen, ik houd het even kort. Dit was een teken van leven uit Bamako hier waar gelukkig geen sneeuw ligt. Lieve groet, Carina

1 opmerking:

  1. We denken aan je, en de Grootste Bescherming die je je maar kan bedenken!!!

    BeantwoordenVerwijderen