zaterdag 16 februari 2013

Bijzondere bediening

Lieve weblog lezers,
Vanmorgen ging ik voor de derde keer in 8 dagen met Lori mee om de 150 Franse militaren te bezoeken in een kamp vlak bij het vliegveld hier in B. Lori bezoekt dit kamp trouw elke morgen en brengt ze 10 grote blokken ijs van 25 kg. Ze proberen ze hun vlees en andere verse producten goed te houden en enigszins koel water te drinken.
Afgelopen woensdag vroegen ze of we ook wat souvenirs konden laten zien daar ze het kamp niet mogen verlaten en dus niet in de gelegenheid zijn om zelf op souvenirs jacht te gaan. Zo gezegd zo gedaan. Ik legde hun verzoek voor aan Ann, een zendelinge hier in B die een behoorlijk grote souvenirs winkel heeft en met een volgeladen auto gingen we door alle veiligheidscontroles naar het kamp. We etaleerden de spullen op een tafel en velen van hen kwam langs om wat de kopen, een praatje te maken of een bestelling te doen.

De temperaturen beginnen behoorlijk op te lopen hier in Mali. Overdag wijst de thermometer buiten al dikke veertig graden aan. Arme Fransen die dat toch niet gewend zijn. Vanmorgen voelde ik me vrij genoeg om
een kijkje te nemen rondom de tenten waarin ze bivakkeren. Ze hebben allemaal een prachtig muggennet geïnstalleerd rondom hun bed en verder zijn het spontane luitjes om mee om te gaan. Vorige week had ik enkele N.T weggegeven en vanmorgen kon ik ook verschillende dagboekjes in het Frans uitdelen.Dank en bid voor deze soldaten en ook voor Lori en anderen die ze bezoeken en diensten verlenen . Dat we iets uit mogen uitstralen van boven.  Lieve groet, Carina                                                                                                                                                                                                                                                                          
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten