maandag 24 mei 2010

Terug in Bamako

Lieve bloglezers,
Voor wie het nog niet wist ik was buiten Mali op Nederlands en Frans grondgebied de afgelopen drie weken. De grootste reden hiervoor was een bezoek aan mijn moeder en een vakantie voor mijzelf.De eerste week ging ik elke dag op bezoek bij mijn moeder die toen nog in het verpleeg- revalidatie centrum de Samaritaan verbleef.Heb de middelste week genoten van een wandel-retraite in Zuid Frankrijk vlak bij de vestingstad Carcassonne. Deze reis ging uit van Amarant reizen in samenwerking met bezinningshuis de Spil. We waren met slechts tien mensen maar hadden al snel een hechte en open band met elkaar. Ik genoot enorm van de combinatie van stilte in de kapel, lekker doorpraten met elkaar en daarna een stevige wandeling. De temperaturen lieten wel te wensen over maar ja de stevige koele wind was ook wel aangenaam na de extreem hete tijd in Mali.Een bemoedigende en gezegende tijd was het !De laatste week was ik heel veel bij mijn moeder die inmiddels in haar eigen huisje was teruggekeerd. He opstaan en lopen gaat nog steeds zeer moeizaam maar ze heeft een enorme wilskracht. Ze krijgt hulp in de ochtend en avond om kousen aan te doen en er is een douche stoel geplaatst in de douche.Tevens zal ze vanaf deze week eten krijgen van een catering service zodat ze dit alleen maar hoeft op te warmen in de magnetron. Al met al moet ze heel wat inleveren en echt een stap terug doen maar ze is weer in haar eigen huis en dat is zeker een dankgebed waard.Ik ben dus weer terug in Mali en het is goed om weer op de plek te zijn waar de Heer me gesteld heeft. Groeten Carina

1 opmerking:

  1. Hey Carien, het was goed je te zien! (dat rijmt) Ik vond je verhaal over de voeten erg mooi. Je bezoek was kort, maar fijn! Je blijft een parel!! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen