woensdag 8 september 2010

Vrijdagmiddag in de vrouwengevangenis !

Afgelopen vrijdagmiddag was ik zoals gewoonlijk elke vrijdagmiddag in de vrouwengevangenis. Ik was dit keer met Malinese collega Lea en na de hevige regenval van de ochtend viel met niet mee om de gevangenis binnen te komen. We hadden maar besloten om de auto bovenaan de weg te laten en met de blote voeten door het water te waden die ons toegang tot de poort gaf. Aangezien het Ramadan is hier in Mali had ik niet op veel vrouwen in de klas gerekend. Toch is het opmerkelijk dat juist de laatste paar weken het groepje vrouwen wat naar de bijbel verhalen komt luisteren en om gebed vraagt heel stabiel en consequent is. Ook vandaag waren Ramatou ( op de foto met mij) en Salimata, Nene en Namanim weer van de partij. Deze vier meiden hebben in de april maand een keuze gemaakt voor de Here Jezus en blijven trouw op vrijdagmiddag naar de lessen komen. Na afloop van de les hebben Lea en ik extra tijd genomen om voor deze vier meiden te bidden. Ze hebben het niet gemakkelijk tussen de andere meiden in de gevangenis die hen voor kaffers uitmaken omdat ze voor Jezus Christus hebben gekozen.Ook hopen de meiden op een wonder deze maand. Op 22 september bestaat Mali 50 jaar als onafhankelijk land. Groot feest dus hier in Mali en we verwachten dat de president vele gevangenen vervroegd vrij zal laten. Bidden jullie mee dat Ramatou, Salimata, Nene en Namanin er ook bij zitten? Groeten uit zeer chaotisch Bamako waar het verkeer nog hectischer is dan normaal en de straten voller dan vol! Carina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten