dinsdag 23 november 2010

Familie Visser op bezoek.

Lieve weblog lezers,
Tja het is zeer gezellig en druk hier in mijn huis in Bamako.
Sinds de 18de november heb ik Rinus en Ingelien Visser op bezoek tezamen met hun 21-jarige dochter Marije. Erg fijn om mensen om me heen te hebben die zowel geïnteresseerd zijn in het werk als in mijzelf. Ik geniet ervan om ze hier in Mali te hebben en ze overal mee naar toe te nemen. De bovenste foto is genomen in mijn tuin buiten bij mijn huis enne tja de jassen hoeven hier inderdaad niet aan.
Afgelopen maandag gingen we naar de mannengevangenis in Kati waar we vers brood uitdeelden aan de hongerige mannen en ze tevens mochten vertellen dat Jezus het brood des levens is. Wie tot mij komt zegt Jezus, zal nimmermeer hongeren en wie in mij gelooft zal nimmermeer dorsten. Toch altijd weer zeer aangrijpend om in deze gevangenis rond te lopen en te beseffen dat we toch wel erg verwend zijn in het westen. Vanmorgen waren we in het Rahab centrum waar de vrouwen druk bezig waren met het batikken. Rinus, Ingelien en Marije hielpen mee met het knippen van tafelkleden en maakten vele foto's o.a. van de prachtige gebatikte lappen stof die aan de waslijn hingen.Leuk om ze zo betrokken te zien bij het werk.
Morgen gaan we met elkaar op reis door Mali om o.a. het vrouwen- en kinderziekenhuis te bezoeken in Koutiala, het dorp Tierekassedougou waar Ne Kone en Soumalia wonen(ze oude weblogs).Vervolgens gaan we meer de tourist uitgangen in Dogon land, Djennee en Segou. Bidden jullie mee voor een veilige en gezegende tijd.Tot volgende week maar weer. Liefs van Carina en de familie Visser.

1 opmerking:

  1. Wat een bleke poepscheetjes zijn het toch nog. We hopen ze over een dag of tien zeker vijf tinten donkerder weer hier in het koude land te zien. Voor morgen geven ze bergen met sneeuw op. Ik weet wel waar ik liever zou zijn!! Geniet maar lekker met zijn allen.

    lieve groet van ons, familie moerkerken

    BeantwoordenVerwijderen