maandag 1 november 2010

Oktober, de maand van bemoediging!

Lieve blog lezers,
De oktober maand is alweer achter de rug en voor mij een goede gelegenheid om eens even terug te blikken wat de oktobermaand "bracht". Ik verklaar de oktober maand als de maand van bemoediging. Wat is de Heer goed en mocht ik veel bemoedigingen ontvangen. Velen van jullie weten inmiddels wel door de weblog en nieuwsbrief dat de afgelopen maanden moeilijk voor me waren.Veel tegenslag in de bediening hier in Mali en ook op het thuisfront vlak verliep het allemaal moeizaam.Toen kwam de oktober maand!Het begon allemaal met de bemoedigende brief van Louise(zie blog 2 oktober). De Heer sprak door deze brief regelrecht tot me. Hij liet me zeer liefdevol zien dat ik helemaal geen recht had om op te geven omdat HIJ nog niet klaar was met de vrouwen van Mali en daar mij,Carina met al haar fouten en gebreken) voor wil gebruiken!
In dezelfde maand kwamen de vrouwen in Mali in de picture in het vrouwenblad EVA. Wat een timing van de Heer zeg! Het artikel was inmiddels al een paar maanden geleden geschreven en ik had geen idee in welke maand het uit zou komen. Ik ontving veel leuke verrassende en bemoedigende e-mails van mensen die ik al jaren geleden uit het oog verloren was. Dan was daar ook het niet verwachte regelmatige contact met een lieve vriendin die momenteel ver weg zit voor medische training.Niet verwacht en toch gekregen, wat een geweldige persoonlijke God hebben we of niet soms.Vorige week kwam daar ook nog het volgende bovenop.Ik ontving twee grote dozen uit mijn gemeentes in Nederland.Ik werd totaal in de watten gelegd door hen. Heerlijke eetbare dingen zoals stroopwafels,kruidnootjes, dropjes, chocolade,pepermuntjes, rookworst, salami worst. Verder veel heerlijke flessen voor onder de douche, vermoeide voeten en crème voor handen en lichaam. Dan niet te vergeten schilderijen van eigen werk, boeken, cd’s, een kalender een dvd, werkelijk teveel om alles op te noemen.Heb dus alles uitgestald en een foto gemaakt om jullie een idee te geven. De maand werd dit weekend afgesloten met een vrouwenconferentie in Bamako. Zo'n 70 zendelingen uit heel Mali en Guinee waren bij elkaar. Samen zingen, samen Gods Woord bestuderen,samen bidden, elkaar bemoedigen en gewoon lol hebben met elkaar. Wauw, oktober,wat een maand zeg!Ik voel me enorm bevoorrecht een kind van Hem te zijn en voor Hem hier in Mali onder de vrouwen en gevangenen te mogen werken. Lieve mensen, lieve Heer, hartelijk dank voor jullie bemoedigingen.
Carina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten