vrijdag 10 december 2010

Nog meer bezoek uit Nederland

Tja het kan niet op hier in Mali. Ze blijven me verwennen met lekkers uit Nederland en allerlei barbiepopjes en kleertjes voor de vrouwen en kinderen hier in Mali. Ik heb dus weer Nederlands bezoek rondlopen en ja wel, echte Flakkeeënaars, dus ik kan nog plat praete oak. Lambrecht en Margriet Buskop zijn al weer voor de tweede keer hier bij mij in Mali en hebben ook deze keer weer niet verzaakt hun koffers vol te pakken en hun handen te laten wapperen. De Buskops vertegenwoordigen de S.V.I.K uit Dirksland die al menig Euro gegeven heeft om o.a medicijnen te kopen voor de gevangenen en ook helpen om de groentetuin bij de gevangenis in Kati operationeel te houden. Margriet is zeer handig met naald en draad en alles wat met nuttig handwerken heeft te maken en Lambrecht is een geweldige vakman die een pit van mijn gasfornuis weer aan de praat krijgt.Noem het maar en hij doet het. Maar mijn vastlopende broodmachine was toch net iets te gecompliceerd.
Margriet ging in het Rahab centrum aan de slag om enkele vrouwen Nijntjes te leren breien. Nou zowel Margriet als de vrouwen hadden de smaak te pakken en daar sta ik dan met mijn 2 linkerhanden op het gebied van nuttig handwerken. Lambrecht ging aan het stukadoren in het Rahab Centrum wat veel schade opgelopen heeft van de vele regens afgelopen zomer. Maandagavond ruilen ze warm Mali weer in voor koud Nederland maar ja dat heeft ook weer z'n charmes. We zijn hier in volle voorbereiding voor de komende Kerstfeesten, graag jullie meeleven en gebeden hiervoor. Groetjes van Carina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten