zondag 26 december 2010

Precious terug in Mali

Tot mijn zeer grote verbazing stond Precious uit Nigeria ineens voor mijn poort afgelopen maandag. Daar ik op het punt stond om naar de gevangenis van Kati te gaan, heb ik een afspraak met Precious gemaakt voor afgelopen vrijdag de 24ste.
Natuurlijk was ik blij om Precious te zien maar ik vroeg me wel af wat komt Precious doen in Mali ? Het is bijna 2 jaar geleden namelijk dat Precious voorgoed vertrok naar Nigeria. Precious was één van de eerste vrouwen waar ik mee in contact kwam die het werk op de straat de rug toekeerde.Het was destijds ergens begin 2003 dat dominee Yiranou me in contact met Precious bracht. Ik begeleidde haar verschillende jaren en Precious verdiende haar boterham vanaf die tijd met de verkoop van tweedehands kleren.Daar dit allemaal zo moeilijk liep in 2008 besloot ze om terug te gaan naar haar thuisland Nigeria. Waarom nu terug in Mali?? Precious verzekerde mij afgelopen vrijdag dat deze tijd in Mali slechts een bezoek van enkele weken was om mensen te bezoeken en vooral om geld te innen van een persoon die haar nog 400 dollars schuldig was. We hadden enkele goede uren met elkaar en na samen gegeten te hebben en samen gebeden te hebben nam ik afscheid van haar. Bidden jullie mee voor Precious dat ze zonder problemen dit verschuldigde geld kan bemachtigen! Bid ook dat ze begin 2011 inderdaad terug gaat naar Nigeria!
Bid ook voor lichamelijke gezondheid voor mij. Heb een nare verkoudheid sinds vrijdag de 24ste. Werd gisteren, eerste Kerstdag dus met zeer nare hoofdpijn en dikke keel wakker. Ben wel naar de kerk geweest en daarna bij vrienden wezen eten maar na 2 uurtjes toch maar naar huis gegaan en in bed gekropen. Als ik moet hoesten is het gelijk een hoestbui van 5 minuten. Goed zal wel weinig weerstand hebben na de kerst-marathon. Verplichte rust doet me wel goed!
Heb het goed met elkaar deze laatste dagen van het jaar.Liefs van Carina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten