dinsdag 17 december 2013

December in Mali


Lieve mensen,
Weer al een tijdje geleden dat ik op mijn blog geschreven heb dus hoogste tijd om weer eens een update te geven. Heb is decembermaand ook in Mali en altijd weer een geweldige kans om Het Licht te verspreiden in deze donkere wereld. Zoals elk jaar was het eerste weekend van december Ann's sale waar ik ook vorig jaar een blog over geschreven heb. Ann verkoop allerlei spullen van kunstenaars en organisaties zoals Rahab Ministries in Mali. Ze verbouwt haar hele huis om in een grote prachtige souveniers winkel waar Mali zo prachtig gepresenteerd wordt.
In de tweede week van december werd B vrijgelaten uit de vrouwengevangenis. Ze had in januari 2013 opnieuw haar leven aan de Here Jezus gegeven en werd op 8 maart samen met een groepje andere vrouwen gedoopt. Na een nachtje in het vrouwencentrum geslapen te hebben heb ik samen met haar een busticket gekocht op vrijdag. Gisteren belde ze me vanuit haar eigen land om me te vertellen dat ze goed overgekomen was kwam haar oudere broer aan de telefoon om om te bedanken.
Bijzonder dat B juist in de gevangenis opnieuw tot inkeer en levend geloof is gekomen. Fijn dat ze Kerst met haar familie en vrienden kan vieren.
Deze week was er een bijeenkomst op de Nederlandse ambassade hier in Bamako met als onverwachte eregast Bert Koenders. Was gezellig om met zo'n grote groep Nederlanders bij elkaar te zijn en geinformeerd te worden over de veiligheid in Mali en het functioneren van de militairen van de Verenigde Naties nu er ook ruim 300 Nederlanders in Januari naar Mali gaan komen. Dit natuurlijk onder het genot van een lekker hapje en drankje.

Deze week is Agaath, een Nederlandse die in Guinee woont en werkt voor CAMA-zending hier enkele dagen op bezoek en gaat gezellig mee naar het Rahab Centrum en de verschillende Kerstvieringen in de gevangenissen. Hier zie je haar op de foto met de 40-dagen oude Jozua de jongste telg in het Rahab centrum.
Deze week staat in het teken van Kerst vieren in vijf verschillende gevangenissen. Vandaag waren we in de mannengevangenis van Kati en Amadou, die gehandicapt is en maar een been heeft en die al 12 jaar in deze gevangenis zit bleef net zolang rondjes om me heen draaien tot ik uiteindelijk een nieuw set kleren voor hem kocht. Het personeel was zo blij voor hem dat ie  zelfs met me mee naar buiten mocht lopen voor een foto met dominee Koeta en mij. Geweldig toch om iemand voor 10 Euro zo blij te kunnen maken, je zal al maar 12 jaar in de gevangenis zitten.
Lieve groet uit stoffig Mali en hele Gezegende Kerstdagen toegewenst van Carina



Geen opmerkingen:

Een reactie posten