woensdag 15 juni 2016

Nieuwsbrief Mei 2016


Vervolg gedoopte mannen, Go Global Mali, hitte en uitnodiging
Bekijk deze e-mail in uw browser

Vervolg gedoopte mannen

Weten jullie nog dat ik de vorige keer vertelde over de twaalf mannen die gedoopt werden in de gevangenis van Kati? Wel, het gaat goed met deze mannen!

Inmiddels zijn er al twee vrijgelaten en gaan nu op zondag naar een kerk in Bamako. De andere tien krijgen elke dinsdag een uurtje Bijbelles.  Inmiddels hebben ze allemaal een prachtige nieuwe Bambara Bijbel en dominee Koeta en ik onderwijzen de jongens om de beurt uit het Bijbelboek Johannes. Afgelopen week onderwees ik hen over acht verschillende “Ik ben” -uitspraken van Jezus. Jezus zegt o.a.: “Ik ben het Brood des levens, Ik ben het Licht van de wereld,  Ik ben de Goede Herder en Ik ben het Levende water.”
Vooral deze laatste sprak enorm tot de mannen, bij een zinderende hitte van 45 graden op dat moment. Ik deelde die ochtend 50 liter heerlijk koud water uit aan alle 200 gevangenen, maar mocht deze tien mannen vertellen dat wie het water drinkt dat Jezus geeft, nooit meer dorst zal hebben. Wat een heerlijke belofte.

Go Global Mali

Het nieuwe trimester van Go Global Mali, het centrum waar Engelse lessen gegeven worden, is begonnen. Ik heb dit keer een klas van 16 studenten en dit keer een goede mix van mannen en vrouwen. Er is heel veel vraag naar Engels hier in Bamako en we moesten bij de inschrijving opnieuw zo’n tachtig potentiĆ«le studenten teleurstellen, omdat alle klassen vol zijn. Het is het laatste trimester dat we nog van dit gebouw gebruik kunnen maken en dat is aan de ene kant spannend, maar ook goed. Een groter gebouw met meer klaslokalen betekent dat we meer studenten kunnen hebben, maar ook meer leerkrachten nodig hebben.

Ramadan, de vastenmaand, valt middenin dit trimester en geeft zo z’n uitdagingen aan ons leerkrachten. Studenten verlaten de klassen om hun gebeden op te zeggen en noem maar op.
Vorig trimester hadden we geweldige mogelijkheden in onze extra klassen van Bijbelverhalen, Alpha en video’s van Bijbelse figuren, de bijbel heel dichtbij de studenten te brengen. Er was opnieuw een student in de Alpha – klas, die zijn leven aan Jezus gaf en een andere student gaf open toe dat hij niet wist wie Jezus was, voordat hij naar de Bijbelvideo’s kwam kijken.

Hitte

De grote hitte dit jaar vraagt wel veel energie en heeft tot gevolg dat er momenteel van wekelijkse Bijbelverhalen in de straat niet zoveel terecht komt. Ik bezoek de families wel, maar dit is meer in de avond en dan zijn de mannen en kinderen er ook en is er zelden een rustig moment. Afijn, het is in ieder geval goed voor de onderlinge relaties en contacten hier in de straat en we gaan weer met goede moed verder in het regenseizoen. Bid dat de regens gauw zullen komen! Hier op de foto met de twee vrouwen van Ousman die al naar veel Bijbelverhalen geluisterd hebben.
Adres
Mission Protestante CMA
B.P. 2233 Bamako
Mali

T: (00223) 66748878
E: 
carsaarloos@gmail.com
W: carinainmali.blogspot.nl
Thuisfrontcommissie
Familie van Splunter
Luijkenhof 8

6981 JN Doesburg
T: 0313-484061
E: ravansplunter@kpnmail.nl
Giften (fiscaal aftrekbaar)
ING: IBAN NL89
INGB 0000 309400


ABN AMRO:
IBAN NL76 ABNA 0484 6740 48


t.n.v. CAMA
o.v.v. Bamako Evangelisatie
Ik werk namens CAMA Zending in Bamako. 
Kijk voor meer informatie over CAMA op www.cama.nl
Gebedspunten
*Dank met mij voor de geestelijke groei en enthousiasme van de tien overgebleven dopelingen in de gevangenis van Kati.

* Bid voor de verschillende gevangenissen. De hitte is enorm en kost mensenlevens. Bid dat de gevangenen genoeg te drinken krijgen en af en toe hun hete cellen uit mogen.

* Bid voor een goed contact met de 16 studenten in mijn Engelse klas.

* Bid voor extra flexibelheid voor mij en de andere leerkrachten tijdens de Ramadanmaand die begin juni van start gaat.

* Bid voor goede mogelijkheden om de studenten over Jezus te vertellen.

* Bid voor een ander, groter gebouw voor GGM en voor meer leerkrachten, zodat we nog meer studenten kunnen helpen.

*Dank dat de generator van de buren gemaakt is en ik in de avonden stroom heb, als de stadsstroom er vaak af ligt.



Op de foto met de oudste gevangene  !


In actie tijdens een Bijbelverhaal

UITNODIGING
Speciaal voor hen die op Goeree Overflakkee wonen , mis dit niet !
Onlangs is het A-team, bestaande uit Arco Verolme, Adri van der Laan en Arjo van der Graaff, naar Mali afge­reisd om zendelinge Carina Saarloos te bezoeken.
Door een aantal dagen samen op te trekken hebben ze de missie en het werk van Carina in de praktijk kunnen aanschouwen. Van vriendschap sluiten met gevangenen tot het vertellen van Bijbelverhalen aan mensen in de buurt.
Tijdens een speciale informatieavond zal het A-team door middel van foto’s, video’s en boeiende verhalen het leven in Mali dichterbij brengen. Kom je ook?!
Datum: Dinsdag 7 juni
Inloop: 19.30 uur
Lokatie: Diekhuus, Middelharnis


Arjo, de fotograaf hier eindelijk een keer zelf op de foto.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten