vrijdag 23 april 2010

Hoogtepunten en dieptepunten

Dat het leven in Mali in een week zoveel hoogtepunten en dieptepunten kan hebben blijft me verbazen maar ik moet toegeven het houd me wel zeer afhankelijk van de Heer ! Al sinds enige tijd gaat het er moeizaam aan toe in het Rahab Centrum. Het echtpaar Anatole en Angela wat in het centrum bij de meiden woont en leiding geeft blijkt toch niet zo goed te functioneren als we gehoopt hadden. Deze week werden ze bovendien midden in de nacht "gestoord" door een ex-Rahab dame, Nakadi, die met enkele bandieten voor de deur stond en echt kwaad wilde. Oef dit zijn allemaal moeilijke zaken en zeker jullie gebeden en aandacht waard. Nakadi heeft ingang gegeven tot de boze en is in alle staten om Angela en Anatole het leven zuur te maken. Ze gaat naar toverdokters en noem maar op! Te midden van dit dieptepunt gaf Barakisa (zie foto boven) een van de vrouwen die momenteel de training in ons Rahab centrum volgt haar leven afgelopen dinsdag aan Jezus. Samen met Dorcas mocht ik het zondaarsgebed met haar bidden en haar aan onze trouwe God en Vader toevertrouwen. Bidden jullie mee voor een standvastig geloof voor Barakisa en voor wijsheid voor ons die haar begeleiden.
Ook in het dorp van Ne Kone (zie weblog van 15 april) doet de Heer grote dingen. We kunnen zeker van hoogtepunten spreken daar. Salimata, de moeder van de geopereerde Mawa heeft deze week haar leven aan Jezus gegeven en deelt dit zonder schroom aan haar mede dorpelingen. Ook onze kleine Soumaila gaat ziender ogen vooruit en probeert steeds beter om weer op z'n benen te staan. Wauw God is aan het werk mensen. Bidden jullie mee voor geloofsgroei voor Salimata en ook voor de bekering van de ouders van de kleine Soumaila. Bid ook voor kracht, wijsheid, juiste woorden en ook voor gezondheid voor dominee Kaleb Dembele als hij met regelmaat op bezoek gaat bij deze mensen.
Liefs van Carina uit snikheet Mali !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten