woensdag 16 juni 2010

Vrouwengevangenis en Rahab Ministries

Meer en meer komt het voor dat ik Nyagaliba genoemd wordt op straat. Als ik Nyagaliba hoor i.p.v. Nyagali dan weet ik dat degene die mijn naam zegt een vrouw is die in de vrouwengevangenis gezeten heeft. Deze naam stamt nog uit de tijd dat ik 12 kg zwaarder was en de nieuwere gevangenen hebben deze naam gewoon overgenomen!
Het is wel heel triest dat veel jonge meiden die ontslagen worden uit de vrouwengevangenis het niet redden en zo op de straat belanden. Zo kwamen Lea en ik vorige week Biba Diallo weer tegen.Jullie herkennen de naam Biba misschien nog wel uit mijn weblog van 16 september 2009 en 10 oktober 2009. We namen Biba destijds mee uit de gevangenis naar ons centrum, maar binnen een maand ging ze er vandoor het avontuur te gemoed.Op de foto zie je Biba met Lea. Biba was na onze ontmoeting vorige week niet weg te slaan bij ons en Lea had zo met haar te doen dat ze aangeboden heeft om de inmiddels 16 jarige Biba bij haar in huis te laten wonen. Nu is het aan Biba om zelf het initiatief te nemen en contact met Lea op te nemen.Was erg verleidelijk haar direct mee te nemen maar het is beter als ze zelf de beslissing neemt!
Een andere ex-gevangene is Nana. Nana is sinds eind maart uit de gevangenis ontslagen en in april kwam ze op een dag naar ons centrum toe. Vanaf die eerste keer komt Nana ieder vrijdag naar het Rahab centrum om onze bijbel studies te volgen en om samen te bidden. We hebben verschillende goede gesprekken met haar gehad en als team hebben we besloten om Nana een plekje in ons trainingscentrum te geven. Vanaf begin juni komt ze dus dagelijks naar het centrum. Willen jullie meebidden voor Nana en voor Biba? Hartelijke groet van Carina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten