zaterdag 16 juli 2011

Auto's en brillen

Lieve weblog volgers,
Deze week stond in de schijnwerper van auto's en brillen. Het begon deze week met nieuwe banden voor de nu ruim 4 jaar oude Totota Prado en ook een nieuwe accu daar ik sinds verlof ieder ochtend problemen heb om de auto te starten. Ik denken dat dit voorlopig genoeg aandacht en onkosten voor de auto was maar nee hoor, donderdagmiddag raakte ik verzeild in een kettingbotsing op de brug hier in Bamako. Ik was de vijfde auto in een rij van tien. De schade viel gelukkig mee daar ik een enorme ijzeren stang voorop mijn auto heb die eigenlijk bedoeld is om de motorkap tegen de koeien te beschermen. Deze lag wel helemaal op de motorkap en moest opnieuw gesoldeerd worden maar beschermde de motorkap. Van achteren ook wel een deukje opgelopen door de auto achter mij maar had allemaal veel erger gekund. Alle andere chauffeurs van de betrokken auto's bleven gelukkig kalm en na een uurtje was het allemaal opgelost.
Verder was ik deze week met onze moeder-overste Ba Febe voor de tweede keer bij de opticien hier in Bamako. Ba Febe klaagde steeds meer over slecht zien op afstand en lezen natuurlijk. En ja hoor, zelfs in Bamako konden we een bril met deze beide soorten glazen gecombineerd voor haar bestellen.Deze week gingen we de bril ophalen. Ze was helemaal in de glorie en kon er niet bij dat deze glazen door mensen gemaakt haar zicht zoveel verbeterde. Geweldig mooi om zo'n dankbare vrouw te zien.Op de foto zie je Ba Febe met bril bij de opticien die samen met z'n vrouw deze winkel runt. Over brillen gesproken,ook ik zelf grijp regelmatig naar een leesbril als ik met slecht licht of kleine letters te maken heb. Wat een uitkomst zeg die brillen !Lieve groet, Carina

1 opmerking:

  1. Hallo Carina, wat erg om te horen van die kettingbotsing. Toch goed om te horen dat alles weer goed is verlopen. Ik ben het ermee eens dat brillen een goede uitkomst zijn. Prachtige uitvindingen die mensen weer goed zicht kunnen geven. Ook voor jullie moeder-overste Ba Febe! Leuk om te horen dat ze er blij en dankbeer mee is!

    BeantwoordenVerwijderen