zaterdag 2 juli 2011

Over kleuren gesproken

Lieve weblog lezers,
Kleuren zijn heel mooi maar het combineren van kleuren is denk ik relatief.
Ik genoot in Nederland van de fascinerende kleuren van de tulpen zo in uitgestrekte velden naast elkaar. Terug in Mali is er duidelijk minder kleur in de natuur alhoewel de regens de natuur duidelijk groener maken, ja het groen komt zelfs te voorschijn op de rotspartijen. Maar als je de mensen op straat observeert is het wel genieten van de kleuren hoor. Hier is geen sprake welke kleur er in de mode is. Je kunt hier alle kleuren combineren en mannen kunnen net zo goed een roze overhemd dragen als een blauwe. Ook de plastic emmers en teilen zijn in allerlei kleuren en maten te verkrijgen. Een prachtig gezicht zo aan de kant van de weg !
Ook in het Rahab Centrum hebben we veel met kleuren te maken. Als de vrouwen de tafellakens en tafelrunners in een verfbad stoppen bijvoorbeeld. Als er dan eerst een stempel van een kerstboom opgedaan is dan moet die lap volgens mijn denken eigenlijk in de groene of rode verf. Dat zijn immers Kerstkleuren. Wel zie op de volgende foto wat er allemaal gefabriceerd is in het centrum tijdens mijn verblijf in Holland. Prachtige Kersttafelrunners met lichtroze en blauw bijvoorbeeld. Andere zijn oranje met bruin geworden. Een pracht kleur voor een tafelrunner met een stempel van een herfstblad erop maar ja voor de Kerst. Afijn we zien wel of we creatief kunnen zijn en ze toch kunnen verkopen.
Ook de omslagdoeken voor baby's hebben tijdens mijn afwezigheid bijzondere kleuren gekregen. De Afrikaanse vrouwen hebben rode armen en hun rokken zijn bruin geworden in plaats van hun benen. En het hutje waar ze in wonen is licht met donker paars.
Tja die Afrikanen houden nu eenmaal van kleuren en alles kan en past bij elkaar.
Ik dus maar gewoon meegenieten en lachen of niet soms !
Groeten Carina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten