donderdag 20 september 2012

Sofie

Lieve webloglezers, Het is een doordeweekse dag begin maart 2012, Sofie loopt de poort van het Rahab Centrum binnen. Ik ben er "toevallig" en herken haar gezicht van de straat. We bieden Sofie een stoel aan en een glas water en ik zie dat ze een beginnende zwangerschap heeft. Sofie draait er geen rolletjes om en vraagt of ze bij ons in het centrum kan komen wonen. Ja, ze is zwanger en is het beu om op de straat rond te hangen, bovendien is het niet goed dat ik door ga met dit werk voor de baby zegt ze. Ik kijk naar Ba Febe, onze moeder overste die het gesprek ook gehoord heeft en zie de liefde voor Sofie in haar ogen.We stellen haar nog een aantal vragen maar zijn eigenlijk gelijk verknocht aan Sofie. We bidden voor haar, overleggen de volgende dag met de rest van het team en 2 dagen later woont Sofie bij ons in het centrum. De inmiddels 20 jarige Sofie blijkt een rustige zachtaardige Malinese dame te zijn met een vrolijk karakter. Al snel pakt ze de verschillende vaardigheden zoals haken, borduren, zeep maken en batikken op en beetje bij beetje vertelt ze ons haar verhaal en ontdekken we hoe ze op de straat terecht gekomen is. De maanden daarop vraagt ze verschillende keren om gebed voor vergeving van haar zonden en we danken de Heer dat ie aan het werk is in het leven van Sofie.
Afgelopen zondag avond zo 21.45 ging de telefoon, Het was Ba Febe die me vertelde dat Sofie buikpijn had en waarschijnlijk wel snel zou bevallen. Op mijn aanbod om direct te komen met de auto kreeg ik het antwoord dat ze wel naar de kliniek gingen lopen. Gelukkig is de kliniek slechts 5 minuten lopen van het centrum vandaag. Drie kwartier later kreeg ik opnieuw een telefoontje. Sofie heeft een prachtige zoon, moeder en zoon maken het prima. Bidden jullie mee voor Sofie dat ze de Heer en Heiland persoonlijk mag leren kennen. Bid ook voor de kleine jongen, tja hij heeft nog geen naam! Lieve groet, Carina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten