woensdag 12 december 2012

Nieuwe bezigheden

Lieve webloglezers, Velen van jullie weten dat ik op maandagmiddag de vrouwen bezoek die uit het noorden van Mali gevlucht zijn. We praten samen, lachen samen, zingen samen, bidden samen en soms valt er ook wel eens traan. De meeste van deze vrouwen doen graag creatieve dingen met hun handen en als het dingen zijn die business opleveren dan vinden ze het helemaal geweldig. Heb echt ontdekt dat deze dames veel in hun mars hebben! De afgelopen twee maandagmiddagen nam ik Miriam, een Braziliaanse dame met creatieve handjes mee en ze leerde de vrouwen om hun teenslippers met lint en kralen op te vrolijken. Afrikanen houden van fleurige kleuren en tja zelf op hun schoenen houden ze van kleuren.
Bijgevoegde foto's zie je enkele van de teenslippers waarmee de vrouwen aan de slag zijn gegaan. Het is inderdaad een leuke bezigheid die niet al te moeilijk is en waar weinig kosten aan verbonden zijn.De bovenste foto toont het resultaat! De vrouwen kunnen deze teenslippers aanschaffen en versieren voor 0,80 Euro cent per paar en vervolgens verkopen voor 2 of soms wel 2,50 Euro. Zelfs ik slaagde erin om een teenslipper te versieren in twee uur tijd. De rest van de tijd hielp ik de anderen. Maar ik zal mijn best doen om de tweede thuis af te maken. Lieve groet, Carina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten