maandag 19 mei 2014

Tel je zegeningen !

Lieve webloglezers,
Deze weblog is eigenlijk veel te lang uitgesteld daar God zo duidelijk zegeningen heeft gegeven de afgelopen maand en de mens blijkbaar niet altijd snel is om dank hierover uit te spreken:(
De meesten van jullie weten wel dat ik me de laatste maanden duidelijk afvroeg of het Rahab centrum wel bestaansrecht heeft om door te gaan. Al maanden waren we op zoek naar een nieuw gebouw en dat wilde maar niet echt lukken. Nee, geen wonder Carina als de Heer jullie gewoon in het oude gebouw wil houden. Het oude gebouw is door een ploeg van 6 kerels in 2 weken helemaal opgeknapt. Het dak was net waterdicht toen de eerste regens kwamen. Wat een zegen dat we hier kunnen blijven. We hebben hier veel ruimte om het gebouw heen maar binnen onz emuren! Tevens hebben een zeer goede relatie met de buren. Een ander hoogtepunt voor het Rahab centrum was het feit dat Maimouna een vrouw die de training in het centrum volgt eind april haar hart aan de Heer gaf. ( Zie foto boven) Als klap op de vuurpijl werd ik begin mei ook nog eens door 2 dominees van verschillende kerken gebeld met de vraag of het team van het centrum hulp kan geven met het respectievelijk begeleiden en opvangen van een jonge vrouw. Dat zijn pats boen drie zegeningen op een rijtje, tja als je dat geen bestaanrecht noemt dan weet ik het ook niet meer.
Ook op persoonlijk vlak ontving ik een grote zegen van de Heer. De maand april was zeer warm met vele stroomonderbrekingen. De buren, Malinezen, kochten en installeerden net voor de Pasen een grote generator en boden me aan om een gat in de muur van de garage te maken zodat ik ook op de generator aangesloten kon worden. Wauw, dat was even een dikke vette knipoog van boven en heeft me al vele uurtjes stroom gegeven in de hitte.
Het is nu midden mei en het regent hier al volop in Bamako. Dat is ook een enorme zegen zowel voor de boeren die hun land vroeg kunnen gaan bewerken als het dalen van de temperaturen. De regens zijn heel vroeg dit jaar. Normaal gesproken beginnen ze zo midden juni !
Temidden van al die zegeningen zit de duivel natuurlijk niet stil. De huisbazin van Rahab kwam langs op een vrijdag toen we tot Jezus aan het bidden waren en gaf in de daarop volgende week aan dat ze daar niet van gediend was. In een kort gesprek heb ik haar uitgelegd dat we dit al 5 jaar doen zolang we in dit centrum wonen en dat er in ons contract staat dat we een christelijk centrum zijn. Ik heb haar eerlijk verteld dat als ik niet meer tot Jezus mag bidden ik niet meer de kracht en energie kan vinden om dit werk te doen. Een vervolg gesprek met haar moet nog steeds plaats vinden.  Bidden jullie mee dat Jezus naam verhoogd wordt !
Ook het pas opnieuw geopende Philemon centrum ( zie weblog van 19 maart ) kampt met vele tegenslagen. De eerste beste onweersbui legde de waterpomp stil en twee verschillende jongens hebben inmiddels de benen al genomen. De ene ging er met de telefoon van de supervisor vandoor.
Tja het is mij weer duidelijk, de duivel vind het maar niks al deze christelijke centra waar jonge "verloren" mensen over de Here Jezus horen. Bidden jullie mee voor volharidng en overwinning!
Op de foto zien jullie de supervisor Ibrahim in met midden met Jean Claude en Issa de twee jongens die nog over zijn. Hartelijk groet, Carina





Geen opmerkingen:

Een reactie posten