woensdag 16 september 2009

Een nieuw meisje voor het Rahab centrum


Afgelopen vrijdagmiddag was ik zoals ik gewend ben op vrijdag middag met mijn team in de vrouwengevangenis. Biba een 15-jarige kwam al huilend op me af gelopen om me te zeggen dat ze vrijgelaten was maar haar familie haar niet wilde hebben. Na het zingen, bidden en bijbelverhaal heb ik Biba bij de arm genomen en zijn we samen naar de verantwoordelijken van de vrouwengevangenis gegaan. Deze bevestigden Biba's woorden en deelden mij mede dat ze vanaf maandag buiten de gevangenispoort gezet zou worden omdat ze geen kostgangers kunnen houden.In mijn gedachten zag ik Biba al als prostituee door de straten van Bamako lopen opzoek naar geld om te overleven. Dat nooit dacht ik bij mezelf. Ik heb om de vrijlatingspapieren gevraagd en heb Biba vervolgens meegenomen naar ons Rahab Centrum. Vanaf vrijdagavond woont ze daar samen met de Seke familie en Sara, Yaya, Ina en dus nu ook Biba. We hebben verschillende gesprekken gehad met Biba en weten inmiddels dat de familie zich helemaal in Niena bevind. Wel 4 1/2 uur rijden van Bamako. Voorlopig blijft Biba bij ons. Zo heeft ze de kans om verschillende dingen te leren maar wat nog belangrijker is om de liefde van de Here Jezus voor haar te proeven. Bidden jullie met me mee dat Biba mag ervaren dat er een Heer is die ontzettend veel van haar houd en bij wie ze altijd terug mag komen.
Groeten Carina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten