donderdag 3 september 2009

Ramadan de vastenmaand !

Lieve Bloglezers,
Het is volop Ramadan hier in Mali. Negen van de tien mensen vasten hier omdat ze moslim zijn. Van zonsopgang tot zonsondergang eten ze niet, drinken ze niet en hebben ze geen sexuele omgang met elkaar. De moslims noemen deze maand ook wel " de vergevings maand" en staan daarom enorm open voor gesprekken over God en geloof. Een unieke gelegenheid dus om met ze over het geloof in God te praten! Zo ook afgelopen maandag avond.Ik was met twee teamleden van Rahab Ministries op de straten in Bamako.
Angela en Aya (mijn teamleden) hadden er een beetje een hard hoofd in. Ze gingen ervan uit dat de meiden zich in deze vastenmaand niet op de straten bevinden vanwege het feit dat er geen klanten te vinden zijn. Tot onze verbazing waren er juist veel meiden op de straat maandagavond. We hadden vele goede gesprekken en gaven verschillende uitnodigingen voor ons nieuwe Rahab Centrum weg. Ik zelf kon het niet laten om me deze avond ook op de mannen te richten. Ik haalde een stapel traktaten in het Arabisch uit mijn tas en begon deze aan de mannen op de straten uit te delen. Ook vroeg ik aan enkelen of ze aan het vasten waren. Maar ja natuurlijk was het antwoord, dat is verplicht als je in Mohammed gelooft. Vervolgens vroeg ik wat Mohammed ervan zou zeggen als hij ze tijdens deze vastenmaand hier zag lopen op zoek naar een prostituee ? Hier hadden ze niet zoveel op te zeggen en liepen vervolgens met de traktaat gewapend in hun handen door. Bid met me mee lieve mensen dat de jongens deze traktaten zullen lezen. De traktaten laten zien dat Jezus alleen de weg de waarheid en het leven is. Niemand komt tot de Vader dan door Hem ! Bid dat Jezus tot hen spreekt door dromen heen. Bid dat in deze vastenmaand moslims tot geloof in Jezus Christus zullen komen.
Groeten van Carina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten