zaterdag 10 oktober 2009

Vogelvrij ?

Lieve bloglezers,
Biba Diallo de 15 jarige ex-gevangene die een plekje gekregen had in ons Rahab Centrum (weblog 16 september) is er afgelopen weekend vandoor gegaan. Nadat ze die vrijdag 10.000 CFA (15 Euro) had ontvangen was de verleiding te groot om te blijven.
Ik denk dat ze op de straten slentert op zoek naar meer geld! Dat zijn momenten dat ik er niks meer van snap en denk waarom stoppen we al dat geld, energie en liefde in dit centrum en wat levert het op ?
Donderdagmiddag was ik met collega Saskia en haar vader in de gevangenis van Kati. In een gesprek met de directeur vroeg ik naar de gezondheid van de geopereerde Efraim Cisse.Efraim was nog steeds in het ziekenhuis, althans dat dacht ik, omdat de wond niet goed wil helen. Met een triest gezicht deelde de directeur me mede dat Efraim 2 dagen geleden het hazenpad genomen had en uit het ziekenhuis gevlucht was. Oh nee dacht ik weer zo'n situatie waar we eerst hebben moeten knokken met de autoriteiten om de man op de operatie tafel te krijgen en dan gaat ie er ook nog van door! Dat zijn momenten dat ik gemakkelijk de moed laat zakken en teleurgesteld ben.
Ik moet er dan heel bewust voor kiezen om deze frustratie bij de Heer te brengen. Dan zie ik de Heer mij oppakken in zijn grote warme armen en Hij zegt: “kom maar Carina, ik draag je net zoals ik Biba en Efraim (de twee weggelopen personen) draag”.
Zo heeft een ieder van ons zijn eigen ‘reis’ met de Heer. Op sommige momenten is die reis vol met hoogtepunten en hebben we aanwijsbare dingen dat de Heer direct met ons betrokken is in die reis. Maar er zijn ook momenten in die reis dat de weg lang en moeizaam is en dat we er aan twijfelen of de Heer nog wel onze reisgenoot is.Dat doet me denken aan de kaart met tekst van ‘voetstappen’. Het is een foto van zand met daarin slechts één paar voetstappen waarop de persoon in kwestie vraagt waar de Heer was op de moeilijkste momenten van zijn leven. De Heer antwoordt dan: “Dat zijn niet jouw voetstappen maar de mijne, ik ben degene die jouw draagt op de momenten dat je zelf niet meer kan!” Psalm 68:20 zegt: “Geprezen zij de Here, dag aan dag draagt Hij ons; die God is ons heil” Wat een geweldige God of niet soms ! Lieve groet van jullie Carina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten