donderdag 22 oktober 2009

Weer nieuwe gezichten voor Rahab


Op maandag 12 oktober vond ik de 13-jarige Jelika Diarra op straat.Eigenlijk nog een kind wiens borstjes net aan het ontwikkelen zijn.Ik was met verbijstering geslagen dat ook Jelika die avond op pad was om met mannen sex te hebben voor geld. Na een kort gesprek met haar werd ook duidelijk dat ze bij het busstation sliep en door wat oudere meiden in dit werk gedwongen was. Na 3 minuten overleg met collega Angela hebben we haar meteen meegenomen naar ons centrum waar ze tot op heden is. Jelika is emotioneel erg beschadigd maar ik zie een groot verschil in haar ogen deze week nadat ik haar een week niet gezien had vanwege onze conferentie voor zendelingen waar ik naar toe was. Op de foto zie je Jelika.
Dan een bericht vers van de pers ! Begin deze middag was ik opnieuw bij het busstation waar ik al liggend op de straat de 18 jarige Kadjatou Diallo vond die 8 maanden zwanger is en tevens een flinke malaria te pakken heeft. Ik heb haar meegenomen naar een kliniek vlak om de hoek bij ons Rahab Centrum waar ze momenteel aan het infuus ligt en medicijnen tegen malaria toegediend krijgt. Zodra ze ontslagen wordt uit de kliniek zullen we ons over haar ontfermen in het Rahab Cantrum. Ik hou jullie op de hoogte. Wauw wat een zegen is dat nieuwe centrum met mogelijkheden voor deze urgente sitaties.
Bid met mij voor lichamelijke en emotionele kracht in deze situaties, speciaal ook voor Angela en Anatole,het echtpaar wat in ons Rahab Centrum woont.
Carina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten