vrijdag 20 november 2009

Op bezoek bij Bintu !


De begeleiding en counseling van ex-Rahab vrouwen neemt een belangrijke plaats in binnen het werk van Rahab Ministries. In mijn weblog van 29 juli " in voor- en tegenspoed" vertelde ik jullie over Bintu. Ik schreef het volgende : " Bintu is op het goede pad terecht gekomen en heeft mede door de steun van Rahab Ministries de prostitutie de rug toe gekeerd. Ze gaat trouw naar de kerk en heeft een levende relatie met de Here Jezus". Dit is nog steeds zo gelukkig alleen wist ik op dat moment van schrijven niet dat bij Bintu enkele maanden daarvoor AIDS geconstateerd was. Tijdens een counseling gesprek met haar in de maand september heeft ze me dit slechte nieuws toevertrouwd. Gisteren was ik met Aya en Angela bij haar thuis op bezoek. Op de foto kun je wel zien dat Bintu inmiddels vel over been is en dat de ziekte haar als het ware opeet. Ik werd er weer eens bij bepaald hoe verschrikkelijk AIDS is en hoe belangrijk het is dat we als Rahab team door blijven gaan om de meiden die in de prostitutie werken te waarschuwen voor deze verschrikkelijke ziekte.
Bintu is inmiddels te zwak om zelf nog naar ons centrum te komen en dus hebben we haar gisteren beloofd om iedere week naar haar toe te gaan om samen te bijbel te openen en te bidden. Bidden jullie mee voor Bintu dat ze in dit alles de rust en zekerheid in haar Heer zal vasthouden ! Groeten Carina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten