vrijdag 13 november 2009

Weer een baby in het Rahab Centrum !



Gisterochtend heeft onze Yaye een prachtige zoon gekregen.(zie foto) Zijn naam is Musa Coulibaly. Musa is Bambara voor Mozes. Yaye heeft een zware week achter de rug omdat de bevalling niet echt op wilde schieten. Woensdagavond zag het er zelfs na uit dat een keizersnee niet uitgeloten was. Toen Yaye dat hoorde, zo rond 20.00, is ze begonnen om elke 5 minuten hetzelfde korte gebed uit te spreken. " Heer, help me en vergeef a.u.b mijn zondige leven!" Om 1.00 donderdagochtend heeft de voedvrouw de kleine Musa met hulp van een vacuum pomp op de wereld gezet. Prijs de Heer, Hij heeft de gebeden van Yaye direct beantwoord. Inmiddels zijn we 40 uur later en ik vraag jullie om voor Yaye te bidden. De borstvoeding wil nog niet erg op gang komen en Yaye zelf heeft veel pijn in haar onderbuik en is lichamelijk nog behoorlijk zwak. Bid dat er geen ontsteking zal ontstaan daar waar ze ingeknipt is ! Bid ook voor overvloedige borstvoeding.
Dan ook gelijk een update aangaande Kajatou en haar kleine baby Mawa. Ik vertelde over haar in mijn weblog van 25 okt. Kadajtou is uiteindelijk slechts enkele dagen bij ons gebleven. Een familie lid die op de hoogte van de bevalling was gebracht kwam haar halen.Vanwege Kadjatou's drugsgebruik is de familie bang dat ze het kind in de steek zal laten en ze vonden het daarom beter om haar en Mawa bij ons vandaan te halen. Of dit de echte reden is zullen we nooit weten ! Andere geruchten gaan dat de familie streng moslim is en niet wil dat Kadjatou onder het dak van christenen verblijft.Ik weet alleen dat de Heer Kadjatou letterlijk op mijn pad bracht en dat we zo een geweldige kans kregen om haar de liefde van de Heer te laten ervaren.
Blijven jullie meebidden voor Kadjatou en Mawa !
Groeten Carina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten