zaterdag 10 juli 2010

Sita, de weduwe van nachtwaker Luka


Lieve vrienden,
Zo'n 3 weken geleden stond ik ineens oog in oog met Sita, de weduwe van mijn overleden nachtwaker Luka. Sita was vorig jaar februari nog voor het overlijden van Luka in maart 2009 met Luka en de kinderen naar hun dorp vertrokken, zo'n 7 uur uit Bamako. Ik wist vorig jaar al dat bij Sita zelf ook het AIDS virus geconstateerd was. Afijn, begin juni stond Sita met haar jongste dochtertje Nyagali aan mijn poort met de mededeling dat ze teruggekomen was naar Bamako en dat haar andere 3 kinderen in het dorp gebleven waren. Vervolgens vroeg ze mij of ik onderdak en werk voor haar had waarbij ze ook vermeldde dat ze vernomen had dat we ook vrouwen 's nachts opvangen in ons Rahab Centrum. Of zij daar eventueel voor in aanmerking kon komen en ons kon helpen misschien. Wauw, ik was echt even overweldigd. Allereerst, omdat Sita er best goed uit zag waar ik natuurlijk dankbaar voor ben, maar eerlijk gezegd niet had verwacht en ten tweede omdat ze juist nu op de proppen kwam nu we zoveel problemen binnen het leidinggevende team van het Rahab Centrum hebben.
Het was goed Sita te ontmoeten en ik heb haar gevraagd geduld te hebben, veel te bidden en begin juli terug te komen om met mij en de rest van team hierover van gedachten te wisselen. Inmiddels heb ik enkele dagen geleden een andere heftige confrontatie met het echtpaar wat ons centrum runt achter de rug en zeer binnenkort zullen stevige beslissingen gemaakt moeten worden. Ik kan niet in details treden op mijn weblog maar ik ben er behoorlijk kapot van en heb Gods wijsheid en inzicht in deze situatie nodig. Willen jullie meebidden? Bid ook voor de situatie met Sita. Is zij Gods oplossing voor het centrum? Liefs van jullie Carina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten