zaterdag 31 juli 2010

Vervolg schoenen verhaal !

Daar ik enkele leuke reacties kreeg op mijn laatste weblog aangaande de sportschoenen, wil ik jullie het vervolg niet onthouden.
Afgelopen dinsdag was ik in de mannengevangenis van Kati en werden de schoenen in "PAREN" uitgedeeld. Ik voelde mezelf van te voren toch wel wat onzeker over dit hele schoenen verhaal. Dit soort samengestelde paren kun je toch niet zomaar aan mensen geven die bij hun volle verstand zijn?! Bij de gevangenis aangekomen en de gebruikelijke groeten ceremonie gedaan te hebben presenteerden we de schoenen aan de gevangenis directeur en verontschuldigden we ons direct voor het feit dat we toch wel met heel bijzondere "PAREN" schoenen aankwamen zetten! Nou er was absoluut geen verontschuldiging nodig. Deze schoenen waren een geweldig kado voor de mannen in de gevangenis waarvan enkelen totaal blootsvoets gaan en anderen alleen maar kunnen dromen van Nike of Adidas sportschoenen. Dus na de gebruikelijke ronde van zingen, bidden,preken en bemoedigen van de gevangenen was het uur der waarheid aangebroken. Voor deze gelegenheid werden drie gevangenen uit de cel gehaald en mochten een paar schoenen passen voor onze ogen. Ik mocht ze zelfs op de foto zetten voor deze gelegenheid. Natuurlijk kreeg eerst Guindo, de oudste gevangene een paar sportschoenen.(Zie foto bovenaan) Je hoort de oude man te eren in de Malinese cultuur, dus gaat hij voor en mag hij kiezen. Vervolgens kwamen 2 jongere knullen aanbod. De ene kreeg een stel zwarte sportschoenen die nog wel aardig " EEN PAAR" vormen maar de tweede knul die schoenmaat 45 heeft kreeg een paar wit/zwart combinatie aangeboden. Er verscheen een glimlach op zijn gezicht en mijn onzekerheid werd weggenomen. Het is goed zo, de bonte verzameling sportschoenen krijgt een geweldige bestemming vandaag. Groeten Carina

1 opmerking:

  1. Heerlijk om te zien dat paren in onze ogen niet helemaal goed zijn, maar dat je voeten daar niet moeilijk over doen. Zo maakt God ook geen verschil in niets... en wij mensen...
    Je hebt ze daar gewoon blij gemaakt met iets heel duidelijks, schoenen om aan je voeten te doen. Een gratis explaar, waar vind je dat nog in deze dagen!!! Ik word er heel vrolijk van, zou ze wel allemaal op een groepsfoto willen zien, een bont gezelschap met bonte voeten!!!

    BeantwoordenVerwijderen